דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד יש לכתוב ולקרוא הצעת מחיר של שיפוצניק 

מאת    [ 20/08/2009 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 6939 פעמים ]

כאשר אנו מזמינים שיפוצניק לבצע עבודת שיפוצים עבורנו, אנו נתייחס, לא רק למקצועיות שלו ולזמינותו להתחיל את העבודה במועד שאנו מבקשים, אלא נתייחס כמובן גם למחיר אותו הוא דורש. מאחר ועבודת שיפוצים איננה דבר זול, נבחר בשיפוצניק אשר יגיש לנו הצעת מחיר שתהיה טובה עבורנו. זאת כמובן, כאשר אנו נזכור כל העת, שהצעת מחיר נמוכה ומפתה, לא בהכרח מזמינה עבודה טובה, והצעת מחיר גבוהה לא מבטיחה שהעבודה תהיה בהתאם.

לפני שנתחיל לדבר על המחירים עצמם יש להתמקד  באופי כתיבת הצעת המחיר מצידו של השיפוצניק. רוב העסקים שאנו עושים עם אנשים, אינם דורשים מהם או מאיתנו, כתיבת הצעת מחיר. במכולת, בסופר, או בחנויות אחרות, אין אנו מקבלים הצעת מחיר אלא כתוב לנו המחיר על המוצר ואותו אנו משלמים. במקרים בהם כן מוגשת לנו הצעת מחיר, למשל בעת קניית מכשיר חשמלי, לא פעם ההצעה תיכתב ברגע בו נרצה לרכוש את המוצר, ולכן היא תיעשה על חתיכת נייר ולא בהכרח בדף רשמי.

הצעת מחיר של שיפוצניק, מוגשת לנו, הרבה לפני שהוא מתחיל את העבודה. לכן היא נכתבת בצורה מסוימת, ברורה, יסודית, מפורטת. כך נדע מה אנחנו מקבלים, וכמה אנו משלמים על זה. ככל שההצעה תהיה יותר ויותר מפורטת וברורה, כך יהיו פחות אי הבנות בעתיד.

כיצד כותבים הצעת מחיר?

הצעת המחיר תכלול מספר אלמנטים:

ראשית, סוג העבודה שמתבצעת, זמן העבודה, במידה ומדובר בחלפים מסוימים שיש להשתמש בהם, אז כמות ומחיר החלפים, ואופי התשלום. התשלום יכול להתבצע בתשלום אחד או תשלומים. ישנה חשיבות רבה לאופי הצעת המחיר. ההצעה היא תעודת הביטוח שלכם, לגבי התשלום שיכול השיפוצניק לדרוש מכם.

כמו כן, היא מאפשרת לכם פיקוח על ההוצאות שלכם עבור השיפוץ, ובמידה ותרצו להוסיף דבר מה, תוכלו לדעת כמה זה יעלה לכם. הצעת המחיר תשתנה בהתאם לגודל השטח בו מתבצע השיפוץ, סוג השיפוץ, משך זמן השיפוץ, וכמובן לפי השיפוצניק ודרישותיו. הצעת המחיר, כוללת לרוב רכיב שנקרא חלפים. הכוונה היא, שהשיפוצניק רוכש בעצמו את הרכיבים לעבודה, ואתם משלמים על כך.

במידה ואתם מחליטים לרכוש את הרכיבים השונים, יש לוודא שהשיפוצניק משתמש בהם, לא מוסיף רכיבים משלו, וכמובן לא מוסיף בהצעת המחיר שלו, את התשלום על הרכיבים. פרט להצעת המחיר, יש לוודא שקיים ביניכם ובין השיפוצניק שלכם, יש הסכם עבודה.

חוזה עבודת שיפוצים, יכיל את הצעת המחיר במלואה, את תקופת העבודה, את תחום העבודה שיעשה השיפוצניק, אחריותו על העבודה המתבצעת, הכרה בשימוש באמצעים בטיחותיים בעת העבודה ואחריותו כלפי הפועלים שלו. חשוב מאוד שהסכם כזה יהיה חתום ומוכר על ידי שני הצדדים, מאחר והוא מהווה למעשה חוזה עבודה, ובמקרה ויהיה צורך, הוא יהיה תקף גם בבית משפט. חלק חשוב מאוד בחוזה הוא האחריות של בעל המקצוע על עבודתו.

במקרים רבים, למשל בעבודת אינסטלציה המתבצעת על ידי אינסטלטור, או עבודות איטום המתבצעות על ידי קבלן איטום, האחריות היא על בעל המקצוע, ואם מתגלה בעיה כעבור שנה או שנתיים, הם אחראים לתקן אותה, בלי שנצטרך לשלם להם על כך. אחריות זו היא חלק בלתי נפרד מהסכם העבודה, ויש לוודא שהיא מוכרת על ידי שני הצדדים.

המאמר מוגש מטעם אינדקס חברות השיפוצים הגדול בישראל, בתוכו ניתן למצוא אינדקס קבלני שיפוצים, מאמרים נוספים בתחום וחדשות בתחום השיפוצים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב